MAANDAG

MAANDAG 14 SEPTEMBER 2015
Even voor half 9 verzamelden de leerlingen van het 5de en 6de leerjaar van Zichem aan de school.  Iedereen was klaar voor 5 dagen avontuur aan de Zee.  We vertrokken naar Koksijde, ongeveer 195 km van Zichem.

Het was vandaag een grote file-dag.  Het was aanschuiven van in Aarschot tot in Brussel. Stapvoets verkeer dus.  Na Brussel konden we vlot doorrijden.  De sfeer in de bus was dik in orde!

Om 11.15 uur arriveerden we aan ons vakantiecentrum 'Het Reigersnest' in St.-Idesbald, een deeldorp van Koksijde.  Eerst onze 'zware' koffers en valiezen uitpakken.

En dan wachtte er de zware taak om de kamers klaar te maken.  Voor sommige leerlingen is dit de allereerste keer dat ze een bed mogen opmaken.  Niet altijd gemakkelijk!

Om 12.15 uur had iedereen al flinke honger. In de grote, gezellige eetzaal konden we lekker eten van een gemengd koude groentebuffet, charcuteriebuffet, sandwiches, diverse soorten brood en veel fruit!  Leve de vitaminen!

Na het middagmaal, gingen we nog even onze kamers verder in orde maken.
Ondertussen zat iedereen te popelen om naar de zee te gaan, dus we vertrokken vol goede moed naar de zee.  Na 300 meter stappen, kwamen er opeens zeer dikke, zwarte wolken in onze richting met een sterke wind.  Dat zag er niet zo goed uit.  Dus, allemaal rechtsomkeer, terug naar het vakantiecentrum.  Toen we juist terug binnen waren, barstte er een fel onweer los. Gelukkig waren we niet nat geworden.

Dan maar ons reserveprogramma inschakelen.  De oude Vlaamse volksspelen.  Ook zeer leuk. De kinderen hebben er echt plezier aan beleefd.

Volgens de buienradar zou het om 15 uur stoppen met regenen. En inderdaad, dat klopte.  We vertrokken dus even na 15 uur richting strand en zee.  Af en toe kwam de zon even piepen achter de donkere wolken. Aan de zee stond er een stevige wind.  Maar onze jongens en meisjes hebben zich rot geamuseerd op het strand.

We maakten een fikse wandeling en genoten van het herfstweer....
En daar krijg je honger van.
We aten eerst een lekkere preisoep met een boke.  Daarna heerlijke spaghetti!  Er werd nogal gesmuld.
De laatste gaatjes werden gevuld met een zalige vanilliepudding.

Ondertussen was de zon terug van de partij.  Hier moeten we van profiteren. Buiten spelen en ravotten in de duinen speeltuin achter ons vakantiecentrum.

Na het ravotten hingen we van kop tot teen vol duinzand.  Dus tijd voor een grondige douche!
Toen we zeer proper waren en onze pyama aan hadden, trokken we naar onze animatieruimte om onze brieven en kaartjes te schrijven.

Om 21.30 uur trekken we naar onze slaapkamers om als roosjes te slapen......!
Morgen staat er een zeer avontuurlijke voormiddag in Nieuwpoort op het programma en in de namiddag een bezoek aan het prachtige visserijmuseum.

Aan alle ouders, familieleden, leerlingen, vrienden, kennissen,..... SLAAPWEL en TOT MORGEN!